- قرآن کریم. (1376). ترجمه: محمدمهدی فولادوند، تهران: دارالقرآن الکریم.
- نهجالبلاغه. (1414). گردآورنده: سید شریف رضی، محقق صبحی صالح، قم: هجرت.
- ابنبابویه، محمد بن علی. (1378 ق). عیون اخبار الرضا (ع)، تهران: جهان.
- ابنبابویه، محمد بن علی. (1362). الخصال، قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
- ابوالمعالیالحسینی، خدیجه. (1392). «تحلیل کیفی متن: استقرا/قیاس»، مطالعات معارف اسلامی و علوم تربیتی، سال اول، شماره 1: 14-27.
- اسمعیلی، (1394). «بررسی عوامل خوددرمانبخش تعارضات زوجین در مبانی روابط چهارگانه انسانی (ارتباط با خدا، خود، هستی، و دیگران) از نگاه جوادی آملی». زنان و خانواده. سال دهم، شماره 3: 31-106.
- انتظامی بیان، نرگس؛ احقر، قدسی و شعبانی کیل چالان، حسن. (1396). «تأثیر یادگیری خودتنظیمی بر سبکهای حل تعارض دانش آموزان دوره راهنمایی»، رویکردهای نوین آموزشی، سال دوازدهم، شماره 2: 110-129.
- باباپور خیرالدین، جلیل. (1381). بررسی رابطه بین شیوه حل مسئله، شیوه حل تعارض و سلامت روانشناختی دانشجویان. پایاننامه دکتریرشته روانشناسی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
- باباپور خیرالدین، جلیل. (1385). «بررسی رابطه بین شیوههای حل تعارض ارتباطی و سلامت روانشناختی دانشجویان»، فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، سال اول، شماره 4.
- بانوی امین، نصرت. (1361). مخزن العرفان در تفسیر قرآن، تهران: نهضت زنان مسلمان.
- بولتون، رابرت. (1381). روانشناسی روابط انسانی (مهارتهای مردمی): چگونه ابراز وجود کنید، ترجمه: حمیدرضا سهرابی، تهران: رشد.
- بیابانگرد، اسماعیل. (1384). روانشناسی نوجوانی، تهران: نشر فرهنگ اسلامی.
- پیروز، علی آقا. (1384). «رویکرد اسلامی به تعارض سازمانی»، مجله حوزه و دانشگاه، سال یازدهم، شماره 45: 9-24.
- تستری، ابومحمد سهل بن عبدالله. (1423). تفسیر التستری، تحقیق: محمدباسل عیون السود. بیروت: دارالکتب العلمیه.
- جوادی آملی، عبدالله. (1388). حکمت عبادات، محقق: حسین شفیعی، قم: انتشارات اسراء.
- جوادی آملی، (1389). انتظار بشر از دین، محقق: محمدرضا مصطفیپور، قم: انتشارات اسراء.
- خادم الرضا، علی. (1396). تعریف استراتژی، جعبهابزار کارآفرینی، تهران: دیباگران.
- درگاهی، حسین؛ موسوی، سید محمدهادی؛ عراقیه فراهانی، سمانه و شهام، گلسا. (1387). «مدیریت تعارض و راهبردهای مرتبط»، بیاورد سلامت، سال اول، شماره 2: 63-72.
- زمخشری، محمود. (1407) الکشاف عن حقایق غوامض التنزیل، بیروت: دارالکتاب العربی.
- زورق، محمدحسن. (1386). ارتباطات و آگاهی (مفاهیم، مبانی، و روشها)، تهران: صداوسیما.
- سلامت، مائده؛ زمانی، احمدرضا و الهیاری، طلعت. (1386). «تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی با استفاده از روش تحلیل رفتار متقابل (ta) بر کاهش تعارض زناشویی». روانشناسی کاربردی، دوره اول، شماره 3: 29-33.
- سیفعلیئی، فاطمه. (1394). اخلاق اجتماعی کاربردی، قم: بوستان کتاب.
- شاذلی، سید بن قطب بن ابراهیم. (1412). فی ظلال القرآن، بیروت: دارالشروق.
- شبر، سید عبدالله. (1412). تفسیر القرآن الکریم، بیروت: دارالبلاغه للطباعة و النشر.
- شریعتی فیضآبادی، مهدی؛ گودرزی، محمود. (1394). رویکرد کیفی مبتنی بر تحلیل محتوا. دانش سیاسی، سال 11، ش 2.
- صدوق، محمد بن علی. (1376) الامالی، تهران: کتابچی.
- صدوق، محمد بن علی. (1413). من لا یحضره الفقیه، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
- طباطبائی، سید محمدحسین. (1374). تفسیر المیزان، ترجمه: سید محمدباقر موسوی. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
- طبرسی، فضل بن حسن. (1360). مجمعالبیان فی تفسیر القرآن، تهران: انتشارات فراهانی.
- طبری، محمد بن جریر. (1412). جامع البیان فی تفسیر القرآن، بیروت: دارالمعرفه.
- طوسی، محمد بن حسن. (بی تا). التبیانفی تفسیر القرآن، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
- طیب، سید عبدالحسین. (1378). اطیب البیان فی تفسیر القرآن، تهران: انتشارات اسلام.
- عسگری، پرویز، صفرزاده، سحر، (1393)، «رابطۀ تنظیم هیجانی و اعتقادات مذهبی با راهبردهای حل تعارض با والدین در دانشجویان»، روانشناسی و دین، سال بیست و پنجم، شماره 1: 81-95.
- غفوریان، هما؛ فلامرزی، آمنه. (1389). «بررسی رابطه بین تعارض و عملکرد شغلی کارکنان»، فصلنامه تازههای روانشناسی صنعتی/سازمانی، سال نخست، شماره 2: 35-50.
- فتحی، الهام؛ اسمعیلی، معصومه؛ فرحبخش، کیومرث و دانش پور، منیژه. (1394). «حیطههای تعارض و استراتژیهای حل آن در زوجین رضایتمند»، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، سال ششم، شماره 24: 30-56.
- فخر رازی، محمد بن عمر. (1420). مفاتیح الغیب، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
- فرهنگی، علیاکبر. (1387). ارتباطات انسانی، تهران: خدمات فرهنگی رسا.
- فیض کاشانی، ملأ محسن. (1415). تفسیر الصافی، تهران: انتشارات الصدر.
- کلینی، محمد بن یعقوب. (1407). الکافی، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- مجلسی، محمدباقر. (1403). بحارالانوار، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
- مراغی، احمد بن مصطفی. (بی تا). تفسیر المراغی، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
- معین، محمد. (1375). فرهنگ معین، تهران: امیرکبیر.
- مغنیه، محمدجواد. (1424). تفسیر الکاشف، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- مکارم شیرازی، ناصر. (1374). تفسیر نمونه، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- Aland Islands Peac Institute, Conflict management. (2002). Available fromworkld wide web. Journal of Sex &Marital Therapy, 26 (4), 334-321.
- Buss, D, M. (2000). Cognitive biases and emotional wisdom in the evolution of conflict between sexes. Current directions in psychological science, 9(4): 136-139.
- Erfurt, Johm. (2002). Dealing with conflict.4. Available from world wide web
- Greeff, A. P. and De Bruyne, A. T. (2002). Conflict management style and marital satisfaction.
- Harigopal, K. (1995). Conflict Management (Managing Interpersonal Conflict), Oxford and IBH Publishing Co. Pvt. Ltd.
- Hermon, D. A; Hazler, R. J. (1999). Adherence to A Wellness Model and Perceptions of Psychological Well Being. Journal of Counselling andDevelopment, 77 (3): 339-343.
- Hornung, Christy. (2002). Conflict5.Management techniques. Available fromworld wide web.
- Hsiu- Fang & Sara E. Shanon, "Three Approaches to Content Analysis", Qualitativr Health Research, Vol.15, No.9
- Jones, Gareth R; George, Jennifer; Hill, Charles W. (2000). Contemporary management. Boston: McGraw-Hill.
- Mayer, R. C; Davis, J. H. & Schoorman, F. D. (1995). An integrative model of organizational
- P. Stone, The general inquirer: Acomputer approach to content analysis, p 5.
- Plunkett warren R; attner, Raymond F. (1997). Management. Ohio: south western coggege publishing.
- Rahim, M. A. (1986). Managing Conflict in Organisation. Journal of SocialPsychology, 126:79-86.
- Rautenbach, J. (2008). The Strengths of Enduring Marriages: Overgoming Severs stress.
- Rice, F. D, (1996). Intimate relation ships, marriage and family, California. Colerichard. goodman.
USDA Organization. (2002). Under-12.standing conflict management and ADA. Available from world wide web.
- Rothman, J. (1998). Resolving Identity-Based Conflict: Nations, Organisationsand Communities. San Fransisco: Jossey-Bass Publishers
- Sekiguchi, T. (1999). Conflict Management Strategies and Family and BusinessOutcomes in Family Business.
- Slocum, John (2002). Conflict management available from world wide web.
- Stone, M.Q. (1966). The jeneral inquirer: a computer approach to content analysis, Cambridge: m I t press.
- Tampson, R. A. (1994). Emotion regulation: A theme in search of definition, In N.A.Fox (Ed.), the development of emotion requlatin: Biological and behavioral considerations, p. 25.
- Trust. Academy of Management Review, Vol. 20, PP: 709–734.
- Vandenbos, G. R. (2007). Apa dictionary of psychology. American psychology association.