منابع
- آراسته، مدبر و شریفی سقز، بیان. (1387). میزان شیوع اختلالات روانپزشکی در زندانیان زندان مرکزی سنندج، فصلنامه علمی پژوهشی اصول سلامت روانی، سال دهم، شماره 40.
- آقاجانی، محمدحسین؛ فرزاد، ولیالله؛ شهرآرای، مهرناز. (1387)، مقایسه سبکهای هویت دانشجویان دانشگاههای دولتی شهر تهران بر اساس جنسیت، رشته تحصیلی و بومی و غیربومی بودن، دانش و پژوهش در روانشناسی، شماره 38.
- باقری، خدیجه؛ بهرامی، هادی؛ جلالی، محمدرضا. (1388)، رابطه بین سبکهای دلبستگی با نوع هویت در زندانیان 15-30 ساله، فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال سوم، شماره 11.
- بشری اولاد، عبدالهادی؛ فروغان، مهشید؛ دادخواه، اصغر و دلاور، علی. (1383)، اختلالات شخصیت در زنان زندانی شهرهای کرج و تهران، فصلنامه رفاه اجتماعی، شماره 3 (12).
- بهاری، سیف اله و فرکیش، چه گور. (1388)، رابطه بین هویت فردی، سبکهای دلبستگی با بهزیستی روان شناختی در جوانان، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، شماره 14 (2).
- بهبودی شبخانه، زهرا. (1388)، رابطه بین تفکر انتقادی و سبکهای هویت با خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان سال دوم دبیرستان، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
- پالاهنگ، حسن؛ وکیل زاده، جهان الدین و دریس، فاطمه. (1381)، بررسی فراوانی اختلالهای شخصیت در مجرمین مرد زندانی در زندان شهرکرد، فصلنامه اندیشه و رفتار، سال هشتم، شماره 3.
- جراره، جمشید. (1380)، بررسی تأثیر مشاوره گروهی با رویکرد واقعیتدرمانی در کاهش بحران هویت دانشآموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
- حجازی، الهه و برجعلی لو، سمیه. (1388)، تفکر انتقادی، سبکهای هویت و تعهد هویت در نوجوانان: ارائه یک مدل علی، فصلنامهروانشناسی معاصر، دوره چهارم، شماره 2.
- خباز، محمود. (1389)، آزمون مدل علی سبکهای فرزند پروری ادراک شده، سبکهای هویت و تعهد هویت در دانش آموزان سوم دبیرستان منطقه دو شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
- دانشور پور، زهره؛ غنایی، زیبا؛ شکری، امید و زینآبادی، حسن رضا. (1386)، پیشبینی صمیمیت اجتماعی بر اساس سبکهای هویت، تعهد و هویت و جنسیت، پژوهشهای نوین روان شناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، سال دوم، شماره 7.
- رحیمی نژاد، عباس. (1379). بررسی تحول هویت و رابطه آن با حرمت خود و حالت اضطراب در دانشجویان دوره کارشناسی، رساله دکتری: تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
- ستوده، هدایت الله. (1393). آسیب شناسی (جامعه شناسی انحرافات)، تهران: نشر آوای نور.
- سعادتی شامیر، ابوطالب. (1383)، بررسی ارتباط بین سبکهای هویت برزونسکی (اطلاعاتی، هنجاری، سردرگی/ اجتنابی) با سلامت عمومی و مسئولیتپذیری در دانشجویان دانشگاههای تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه خوارزمی.
- سعادتی شامیر، ابوطالب؛ شهرآرای، مهرناز و فرزاد، ولیالله. (1386)، بررسی ارتباط بین سبکهای هویت و مسئولیتپذیری در دانشگاههای تهران، مجله پژوهشنامه تربیتی، شماره 10.
- شاره، حسین؛ آقا محمدیان، حمیدرضا. (1386)، رابطه پایگاه هویت و فرار دختران از خانه،مجلهروانپزشکیو روانشناسیبالینیایران، سال سیزدهم، شماره 2.
- علمی، محمود؛ حیدری، رضا. (1390)، رابطه پایگاه هویت و جرم در بین جوانان آذربایجان، فصلنامه مطالعات امنیت اجتماعی..
- غضنفری، احمد. (1383)، اعتباریابی و هنجاریابی پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G)، فصلنامه مطالعات تربیتی و روانشناسی، شماره 5 (1).
- فارسی نژاد، معصومه. (1383)، بررسی رابطه سبکهای هویت با سلامت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر پایه دوم دبیرستان شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی.
- فارسی نژاد، معصومه؛ حجازی، الهه. (1386)، بررسی نقش واسطه گری متغیر تعهد در رابطه با متغیرهای سبکهای هویت و سلامت اجتماعی در نوجوانان شهر تهران، طلوع بهداشت، سال ششم، شماره 3 و 4.
- قاسم بکلو، یونس؛ الهی، فرهاد؛ جوان، عیسی و محمودزاده، عبدالحسین. (1392)، بررسی وضعیت سلامت روان معتادان زندان خوی در سال 91. ماهنامه اصلاح و تربیت، سال یازدهم، شماره 131.
- ملکمیان، لینا و شریفیان، سعید. (1388)، بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر جرم در زنان زندانی، فصلنامه پژوهش اجتماعی، شماره 2 (5).
- Berman, A. Schwartz, S. & kurtines, W. (2002). The process of exploration in identity formation: The role of style and competence.Journal of Adolescence, 24.
- Berzonsky, M. & Kuk, L. (2000). Identity Status, identity processing style and the transition to university, Jornal of Adolescent Research,15: 81-98.
- Berzonsky, M. D. & Ferrari, J. R. (2009). A diffuse-avoidant identity processing style: Strategic avoidance or self confusion? Identity: An International Journal of Theoryand Research, 9: 145–158.
- Berzonsky, M. D. & Kuk, L. (2005). Identity style, college adjustment, and academic performance. Personality and Individual Differences, 39: 235-247.
- Berzonsky, M. D. (1992). Identity style and coping strategies. Journal of personality; 60: 771-788.
- Berzonsky, M. D. (2004). Identity Style and well-being: does commitment matter? An International Journal of Theory Research, 3 (1): 131-142.
- Berzonsky, M. D. Cieciuch, J. Duriez, B. Soenens, B. (2011). The how and what of identity formation: Associations between identity styles and value orientations. Personality and Individual Differences, 50: 295-299.
- Giddens, A. (2001). Sociology. 4th edition. Cambridge: Polity Press: 269-296.
- Kroger, Jane. (2000). Identity development during adolescence, Blackwell Handbook of Adolescence: 205-226.
- Links, Paul, S Bergmans, Yvonne. & Harwar, Serine, H. (2004). Assessing suicide risk in patients with borderline personality disorder. Psychiatric times, 21(8): 62-79.
- Phillips, M. (2008). Obese and Pornographic Ruralities: Further Cultural Twists for Rural Geography. Geographies of rural cultures and societies: 15-39.
- Schwartz, S & Kurtines, W. (2005). A comparison of two approaches for facility identity exploration process in emerging adult. Journal of Adult Research, 20, 220-247.
- Schwartz, S. J. (2001). The evolution of Eriksonian and neo-Eriksonian identity theory and research: A review and integration. Identity: An International Journal of Theory andResearch, 1: 7-58.
- Siegel, L. J. (2001). Criminology: Theory, pattern and typologies. Printed in the United States of America: Belmont, Wadsworth.
- Walmsley, R. (2003). World prison population list. 4th ed. Research Findings 188. London: Home Office Research Development and Statistics Directorate on Remand.
- White, J. M. Wampler, R. S. & Winn, K. I. (1998). The Identity Style Inventory: A revision with a sixth-grade reading level. Journal of AdolescentResearch, 13 (2): 223-245.