- ابوالقاسمی، عباس و کیامرثی، آذر. (1387). بررسی ارتباط حل مسئله اجتماعی و مؤلفههای آن با الگوهای شخصیتی خودشیفته و ضداجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی شهر اردبیل، مطالعات روانشناختی، شماره 4: 9-26
- احمدی، حبیب. (1384). جامعهشناسی انحرافات، تهران: سازمان مطالعه و تدوین ب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
- اعظمی، کیوان؛ قادری ثانوی، رمضانعلی؛ فتحی، منصور؛ رفیعی، حسن و قائد امینی هارونی، غلامرضا. (1395). رابطه سبکهای فرزندپروری والدین و همنشینی با همسالان بزهکار. مجله مسائل اجتماعی ایران، 1، 57-77.
- افتخارزاده، زهرا. (1394). تجربه زیسته زنان در ازدواج زودهنگام. مجله پژوهشنامه مددکاری اجتماعی. سال اول شماره 3.
- افروز، غلامعلی؛ کاکابرایی، کیوان؛ صیدی، مریم؛ قنبری، نیکزاد و مؤمنی، خدامراد. (1389). رابطه سبکهای دلبستگی با نحوه مدیریت خشم و سلامت عمومی. فصلنامه اندیشه و رفتار، دوره پنجم شماره 18: 95-87.
- پروین، ستار و علیاصغر درویشیفرد. (1394) خردهفرهنگ فرهنگ فقر و آسیبهای اجتماعی در محلات شهری، فصلنامه رفاه و برنامهریزی اجتماعی، شماره 23.
- حجازی، الهه و سیف، سوسن. (1381). نگرش نوجوانان نسبت به سامانه تربیتی والدین. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، دوره پنجم شماره 1، 20-44.
- حسینی نسب، سیدداوود؛ احمدیان، فاطمه و روانبخش، محمدحسین. (1387). بررسی شیوههای فرزندپروری با خودکارآمدی و سلامت روان دانش آموزان. فصلنامه مطالعات تربیتی و روانشناسی، دوره نهم شماره 1: 38-21.
- روزبهانی، توران. (1378). نقش خانواده بهعنوان عامل و مانع بزهکاری نوجوانان (با تکیهبر نظم خانواده). پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته پژوهش علم اجتماعی، دانشگاه الزهرا.
- ساربان، حمیده؛ عیسیمراد، ابوالقاسم و طیبی، زهرا. (1392). ارتباط نگرشهای تربیتی والدین با ابعاد سلامت روانی- اجتماعی (خود پنداره و تعامل اجتماعی) نوجوانان دختر. مجله روانشناسی مدرسه. دوره دوم. شماره 3: 97-124.
- صفیخانی، ثمر؛ موسوی، سیدیعقوب و رجبلو، قنبرعلی. (1395). هویت در آستانه کولیهای ساکن تهران. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، سال نهم شماره 3، 1-29.
- طباطبائی، سیدعلی؛ فضلی، رخساره و یارعلی، جواد. (1393). بررسی رابطه سبکهای فرزندپروری والدین با پیشرفت تحصیلی و اختلال رفتاری دانش آموزان دوره ابتدائی. فصلنامه خانواده و پژوهش، 18 شماره: 7-22.
- عراقی، یحیی. (1387). بررسی کیفیت رابطه والد-فرزندی در دو گروه از دانش آموزان پسر پرخاشگر و غیر پرخاشگر. مطالعات روانشناختی، دوره چهارم شماره 4: 113-129
- فیاض، ریحانه؛ عامری، فریده؛ بشارت، محمدعلی. (1394). مقایسه بین سبکهای فرزندپروری والدین و استحکام من فرزندان. رویش روانشناسی، سال چهارم شماره 1، 109-166.
- گیدنز، آنتونی. (1393). جامعهشناسی، ترجمه: حسن چاوشیان، تهران: نشر نی، چاپ اول.
- مویدفر، همام؛ آقامحمدیان، حمیدرضا و طباطبائی، محمود. (1386). رابطه سبکهای دلبستگی و عزتنفس اجتماعی. مطالعات روانشناختی دانشگاه الزهرا، دوره سه شماره 1، 61-72.
- میرخلیلی، سیدمحمود و گیوهچیان سدهی، معصومه. (1389). تأثیر ساختار خانواده بر بزهکاری کودکان و نوجوانان، ماهنامه اصلاح و تربیت، سال دهم، شماره 18: 41-54.
- نیومن، ولیام لاورنس. (1389). شیوههای پژوهش اجتماعی: رویکردهای کیفی و کمی، جلد دوم، ترجمه: حسن داناییفرد و سید حسین کاظمی، تهران: نشر کتاب مهربان، چاپ اول
- Abar, B. & Carter, K. L. and Winsler, A. (2009). The effects of maternal parenting style and religious commitment on self-regulated srudy in a precollege sample. Learning and individual differences, 20, 25-29.
- Argys, L.M. and Ress, D.I. (2006). Birth order and Risky Adolescent Behavior, Economic Inquiry, 44: 215-233.
- Choon-Huat Koh G. Eng Khoo H. Wong, ML. and Koh, D (2008). The effective of problem- based learning during medical school on physician competency: Asystematic rview. Canadian Medical Association Journal. 178(1): 34-41.
- Colman, R. A. (2002). Attachment security and problem solving behaviors of mothers and children. Merrill-Palmer Qutrerly. 48(4): 337-359.
- Gimmpel, G. A. and Holland, M.L. (2004). Emotional and behavioral problems of young children: Effective interventions in the perscool and Kindergarten years. New York: Guilford press.
- Hartman, S. Julie, A. Peckam. William R, C. Jonthan, r. and King, Z. (2015). Direct and indirect links between parenring styles, self-concea,ment(secrets), impaired control over drinking and alcoholorelated oucomes. Addictive Behaviors, 40,102-108.
- Inoldsby, B. Schvaneveldt, P. Supple, A. & Bush, K. (2004). The relationship between parenting behaviors and adolescent achievement and self-efficacy in chil and Ecuador. Marriage & Family Review, 35, 139-159.
- kassel, J.D. Wardle, M. and Robert, j.e(2014). Adult attachment security and college student substance. Addictive Behaviors, 32, 1164-1176.
- Keener, D.C.and Allen, J. P. (2010). The relationship between adolescent ego development and parental control. Distinguished majors thesisUniversity og Virginia.
- Lamborn, S.D. Mounts, N. S. Stninbery. and Do busch, S. M (1991). Authoritive, authoritarian, indulgentm and neglectful families child development, 6, 1046-1005.
- Moradian, J, Alppour, and S, Shanni yalagh M. (2014). The causal relationship between parenting styles and acade,ic performance by academic seld- efficacy and progress motivation. Psychology of Family, 1(1): 63-74.
- Parcham A, Fatehizadeh M, and Allah Yari. (2012). Comparison of Baberinds child-rearing styles with responsible parenting style in Islam. Journal of Research in Islamic Education: 20 Anw course. 14. 115-138.
- Robinson, C. Mandleco, B. O. Olson. S.F.and Hart, C.H. (2007). Parenting style and dimensions questionnaire (PSQD). Handbook of family measurement techniquse; Thousand oask: sage. Vol.3.P: 319-321.
- Shelton, K. H. and Harold, G. T. (2007). Marital conflict and Childrens Adjustment: The Mediating and Moderating Rols of Vhildrens coopying strategies, Social Development, 16(3):497-512.
- Smetnana, J.G. (2011). Adolescents, families and social development: Ho teens construct their worlds. West Sussex, England: Wiley-Blackwell.
- Stevencon, A. (2010). Cultural Issues in Psychology: A students Handbook. Routledge, USA.
- Ziaei, T. Kabiri, G. Rezaee Aval, M. and Vakili. M.A (2017). The effective of group counseling based on self-Awareness on sexual Risk- Taking amongst High School girls(Gorgan, Iran). The Journal of Sexual Medicine, 14(5)4:262.